Kärleks bloggen

En blogg om kärleken till livet och alla människor runt omkring oss. En blogg om det fina som finns i alla människor.

onsdag, januari 31, 2007

Sälen "otrognas näste"

Hej!

Ja hemma igen. Och äntligen i min egna lägenhet! Va skönt det känns att äntligen kunna landa ordentligt börja om på nytt här hemma. Jag ser fram emot våren samtidigt som jag är rädd för att bli uttråkad men jag vår väl ha massa projekt på gång så blir det nog bra. (Instruktörs utbildning, kuba resa kanske...)

Sälen med jobbet var ju riktigt kul. Företaget bjöd friskt hela helgen, på praktiskt taget allt. Allt ifrån mat, nöjen, inträde till alkohol i baren. Det var bara att njuta. Men vilket fest det blev, vi hann dock med skoter åkning, iceracing, bubbelpol och skidåkning också. Och massa god mat också för den delen.

Jag fick se en annan sida av några av mina arbetskamrater som jag inte trodde jag skulle få se, chefen tex var full nästan dygnet runt. Kallade backoffice för fittstim bland annat, men jag jobbar ju inte för tillfället så jag gjorde väl bäst i att hålla tyst. Men hade jag jobbat kvar vet jag förmodligen hade gjort mig ovänn med honom.

Man är gift, har barn och allt går lite på slentrian. Jag kan tänka mig att det tyvärr blir så för många. Men så åker man iväg med jobbet på en weekend och släpper loss. Köttmarknaden på fredagskvällen på Högfjällshotellet slog Valand desperata-kvart-i-3-ragget med hästlängder vill jag lova. Jag snackade nog med 3 gifta män under helgen och alla var sugna på att vänstra. Fy fan va äckligt!!! Jag är chockad...! En av dom hade plockat av sig sina ringen och försökte ljuga om att han va singel. Jörgen, en av våra kunder, hävdade tom att han och hans fru hade en överänskomelse att det var ok. Visst, absolut. Sant eller inte så blev jag iaf avskräckt för mindre. Usch fy. Jag önskar av hela mitt hjärta att jag inte själv blir lika tragisk...

Over and out for now...

Puss puss och massa pussar till min fina vänner!