Kärleks bloggen

En blogg om kärleken till livet och alla människor runt omkring oss. En blogg om det fina som finns i alla människor.

torsdag, november 23, 2006

Massa sköj med Johanna och Therese

Hej!

Boys may come and boys may go but friends are for ever. Hmm den filosofin kanske kommer att bli min död, vem vet. Ja i alla fall. Jag har haft trevligt besök här i helgen, Johanna och Therese. Och oj va det blev åka av...

Torsdagen mötte jag Johanna i stan. Åhh va kul med lite energi booster. På kvällen blev det Sugarwell baren som ligger i vårt hus. En öl senare bestämde vi oss för att gå vidare till den närliggande baren, vilket visade sig vara en stor hit. Det var öppen scen och öppen mic. En hel del annorlunda, bisarra men riktigt sköna typer uppträdde. Johanna var nog nöjd, från att dömma av kommentaren, "det är just därför jag kom hit, för att se nåt helt annorlunda. Visst lite knäppt men riktigt shysst".

Fredagen var det bio, James Bond. Filmen var väl helt ok men vi skulle ut och ta en drink först med "the walking club" vilket resulterade i att jag och Johanna delade en flaska vin. Så filmen blev mest ett långt blurr, men det var rätt kul. Jag och en kille som heter Mathew delade på nacos, glass, godis och cola... Efteråt mötte vi upp Therese med vänner på Bar Riza. Vi hade tänkt att gå vidare men klockan närmade sig redan 24.00 och dom flesta pubar stänger runt 24.00, så vi blev kvar. Lyckades träffa en liten plutt till grabb i baren, 21 år. Men han hade stora plånboken framme och var rätt vänlig så jag bjöd med honom till vårt bord. ¨

Therese med vänner drog sig hemåt medan jag och Johanna drog oss till "Tiger Tiger". Där lyckades vi träffa ett gäng herrar i smoking drickandes champang. Vi var ju inte sena att hucka på dom, så sen blev det hotellbaren på Queens hotell, finaste hotell i Leeds. Intressant kväll. Synd att jag inte tog några kort på all champang och finklädda människor...

Lördagen blev lite lugnare, på dagen i alla fall. Shopping och fika på Star bucks. På kvällen var det "housewarming party". Festen blev också en jätte hit, allt ifrån uppträdande i River dance (jag dansade faktiskt inte, fast Jo övertalade alla att jag var hade dansat sedan barnsben) sen blev det tennis spel och en hel del Rom och Cola vid 5 snåret. Oj, oj... Stackars Theres höll på att missa tåget pga att Johanna och Mona var lite charmade av två trevliga killar. Ja, ja.

Söndagen blev det käk på "The Box" Tom kom och joinade oss för en öl. Han berättade om sin gamla rumskompis som hette, Joko Aim Tajaka, men som hette "Trever" i England. Låter kanske inte så roligt nu men jag trodde jag skulle kikna av skratt.

Ja, ja så nu blir det inte någon alkohol tills flickorna från Götet kommer och hälsar på. Vi få´r väl se hur det går med det.

Saknar er, vet fortfarande inte hur jag skall göra. Om jag ska komma hem eller inte till våren.

Puss puss

2 Comments:

  • At 2:40 fm, Anonymous Anonym said…

    Rash on white skin!
    Eller hette han ruchtie eller risch eller helt enkelt ritch ratch fillibom bom bom fillibom.... eller var det Bara Taylor? tack för senast Kanske får vi se en bild på när jag slår en forehand i tennis.... Eller när du visar dina talanger i Riverdance... du ska väl inte hymla om dina kunskaper, nästan lite Irländskt blod i dig! Good on you!
    Vi ses snart! kram

     
  • At 5:41 em, Anonymous Anonym said…

    din ar ju totalt galna! och hur gick daten. fick mess igar.. och har fortfarande massa satans irlandska latar pa hjarnan!

     

Skicka en kommentar

<< Home