Kärleks bloggen

En blogg om kärleken till livet och alla människor runt omkring oss. En blogg om det fina som finns i alla människor.

måndag, oktober 16, 2006

Vikinga fest i Liverpool

Ja då har det varit helg igen. Och denna helgen var det Liverpool som skulle utforskas.
Tog bussen på torsdagen, national Express, 6£ tur och retur så det var ju inte speciellt dyrt! Mikael och Theres kom och mötte mig. För er som inte vet, så har jag vi tre jobbat ihop på Liseberg, för en ca 8 år sedan (Ush, va tiden går snabbt.)

Jag min virr-panna glömmer ju min resväska på bussen, jaa ja vet, det är riktigt flummigt. Får dock tillbaka den utan problem. Förutom en hel del komentarer från alla busschafförer som står och stirrar på mig.
Kan ju nämna att det dessutom var samma buss chafför på hemvägen. Så jag fick ju höra ett och annat då med, men det skall man väl ha.

På kvällen gick vi ut på en lokal pub, mat och några öl. Blev positivt överaskad av Theres lägenhet, den var verkligen super läcker. Ljus, fräsch, helt nyrenoverad, två etager i ett vackert hus. Hyran va ju dock därefter också, i svenska kronor ca 11 000 sek (hennes arbetsplats står för den just nu)

På fredagen var jag och Mikael själva ute på stan. Det blev lite shopping, Italiensk mat, öl och självklart Beatels museum. Ett tips, Kalibra är en alkoholfri öl, say no more. Therese kom och mötte oss efter jobbet, mer öl och sen hem för lite käk.
Kvällen slutade på en lokal, lite annorlunda, kricket klubb. Det var öppen scen för dom våghalsiga. (Ulle, här hade du kunnat göra din debut.) En perfekt klubb, lite rökig, billig öl, blandade åldrar, shysst svettig stämning.

På lördagen blev det lååång frukost, mys mys. Sen ut på stan, hämta upp en tjej till från Leeds, Emma. Lördagen blev en toppen dag. Theres imponerade med sina matlagnings konster, fast både jag och Mikael var lite skeptiska. S
en var det dags för att förbreda sig för kvällen, Vikinga fest!! Av någon anledning är det super popluärt att ha tema fester här. Varje gång man går ut träffar man på eskimoer, playboy flickor, brandmän, cowboys, sjuksköterskor, ja och allt där emellan.

Festen blev lyckad, men vi hade nog förväntat oss mer folk eftersom det var en 30-års fest, men killen kanske inte hade så mycket kompisar (fast han var snygg och läkare) Så det var väl tur att vi kom och styrde upp partyt. Av någon konstig anledning lyckades jag hamn i en danstävling. Självklart kom jag till final och drog hem vinsten till det internationella laget. För ni har väl sett min riverdans-goes-madonna-goes-brakedans då kan man ju inte annat än vinna.

Ja det var en fin helg, är dock riktigt trött det känns som det inte riktigt finns tid för att vila, men det får man väl göra i graven som jag brukar säga.

Saknar er alla mina goa vänner!!!!!!!!!

Puss puss och lot of love from Leeds

XXXXXX

La Moni

3 Comments:

  • At 2:01 em, Anonymous Anonym said…

    haha marker ju hur du lamnat ut hur du gick och lanade en tallrik vi "verkligen" behovde for att spana in festen.

    aven hur du av "misstag" glomt att namna om hur du blev sa till dig i dansen sa du tog ett fett bett av en limpa. haaaaahaahaha

     
  • At 1:22 fm, Blogger Monis said…

    va faan, kan ju inte berätta alla pinsama händelser... daaa...

     
  • At 12:32 em, Anonymous Anonym said…

    oh nej, det var bara ett litet urval =)

     

Skicka en kommentar

<< Home