Kärleks bloggen

En blogg om kärleken till livet och alla människor runt omkring oss. En blogg om det fina som finns i alla människor.

tisdag, oktober 10, 2006

Hemma igen....

Det var en bra helg, riktigt bra. När vi först kom fram höll jag på att dö. Riktigt grisiga sängar! Jag är ju inte den som är så himla kräsen så ni kan ju tänka er hur det såg ut. För er som har varit ute och rest och sovit i dorms kanske har en aning, men jag kan lova, det såg inte inbjudande ut! Det var dessutom piss kallt. Ja, ja efter att vi placerat ut våra grejer i sängarna var det dags för lite lekar nere runt den öppna spisen. Sen drog festen igång för dom flesta.
Jag var trött efter torsdagens konsert så jag gick och la mig rätt tidigt! (Börjar man bli gammal eller?)

Upp tidigt på lördagen, käka frukost, göra i ordning lunch paket och på med vandrings bootsen. Vi tog minibussarna ut till foten av Snowdonia. Vi delades in i tre olika grupper, lättare, medium och svår, det fick bli den "lätta" gruppen för mig. Som visade sig bli perfekt, vi hade tid och prata med varandra, ta kort och fika en massa. Men det var ingen lätt match ändå, uppåt vandring i 4 timmar. Väl uppe på Englands högsta berg var man dock nöjd. 1850 meter över havsytan.

På kvällen blev det mat och lite alkohol. Spenderade mesta dels av kvällen med dricka öl och prata med en trevlig kille som heter Will, 30 år, jobbat som polis i 9 år, spelar rygby. (Vi skall gå kolla när han spelar imorgon) rött krulligt hår, lååång och himla söt.

Söndagen blev lite lugnare. Dom flesta tog den lättare vandringen, även denna ca 4-5 timmar.

Igår morse när jag vaknade var jag förstås sjuk! Ont i halsen och snuvig. Det är dock lite bättre idag.

Tisdagar är walking clubens mötes dag, så ikväll blir det väl att titta på bilder, dricka öl och snacka om helgen, kan bli kul. Skall ev iväg till karaten också. Får se hur jag känner mig.

Skolan? Ahh, ja det går väl bra. Jag är inte så duktig på att plugga bara, men det ordnar nog sig.

Vi gjorde föressten "Flap Jacks" igår. En riktigt god engelsk desert, en energibar gjord av havre, torkad frukt och russin.

Slänger ev upp lite mer kort ikväll. Ha det bra!!!

Puss puss och massa pussar
La Moni