Kärleks bloggen

En blogg om kärleken till livet och alla människor runt omkring oss. En blogg om det fina som finns i alla människor.

fredag, oktober 06, 2006

Snart i Whales...

Det var en trevlig kväll igår. Shit, Juliette rockade hårt. Vilken tuff brud, knivskarp attityd. Wow, jag är imponerad. Har alltid tyckt om henne men kvällen var över mina förväntningar!

Ja, då är det bara att börja packa för ikväll. Är lite orolig för den här resan faktiskt. Men nu har jag gått och köpt mig en regnjacka i alla fall, dyr som f-n, men med skolan tryck på både framsidan och baksidan. "Leeds Metropolitan university" och på baksidan "Leeds met carnegie." Fast ekonomisk som man är (snål? näää) så har jag lite ångest över att jag la 39£ på en regnjacka!

Apropå shopping, det finns så mycket snygga kläder här! England ligger helt klart före i klädmodet, men ni skulle se deras skor! (garv) Uggisar är populärt här nu... Lite skumt.
Men som sagt riktigt bra shopping och hyfsade priser(det är alltid utförsäljning.) Så flickor ta med stora plånboken när ni kommer och hälsar på.

Killar då... Ray fortsätter att uppvakta mig. Idag propsar han på att beställa en taxi som kommer och hämtar mig för han vill bjuda på frukost. Skit också. Han börjar bli svår att motstå. Jag fattar inte hur han orkar...

Han säger dock en hel del fina saker, skall ge er några bra exempel, "även en trasig klocka visar rätt två gånger om dagen" och "om du ser på dina fingrar på din hand, ingen av dom är likadana, även om dom sitter på din kropp och så nära varandra. Det är samma med människor, om inte ens dina fingrar kan vara likadanna, hur skall vi männsikor kunna vara likadana. Alla är unika och därför är det lönlöst att vi försöker att gemföra oss med varandra" Fint va? Och så en annan som är mer lik honom, "varför köpa en bok när man kan gå till biblioteket"

Jo, jo vi får väl se var detta slutar.

Skolan då, jo jag tror att det kommer att gå bra. Det verkar som dom ville skrämma oss i början för att vi skulle ta det på allvar. Inte så mycket för oss internationella studenter utan mest för Uk studenterna. Nivån är faktiskt perfekt på undervisningen. Ibland känns det som upprepning men det är väl bättre än att man inte alls hängde med.

Ok, måste börja packa. Det hänger tvätt i hela mitt rum...

Sen en likten grej till som jag kom på. Inget att oroa sig för hoppas jag! Jag hade ju en fästing på benet, märket efter den har faktiskt bara blivit värre, så jag va hos läkarenh i för går och lämnade blodprov. Det skulle väl bara fattas att jag har Borelia!

Ja ja, over and out.

Miss you long time.

Puss puss och önska mig lycka till i bergen av Snowdonia i Whales.

1 Comments:

  • At 5:23 em, Anonymous Anonym said…

    lycka till på bergsbestigningen! ;) kramkram

     

Skicka en kommentar

<< Home