Kärleks bloggen

En blogg om kärleken till livet och alla människor runt omkring oss. En blogg om det fina som finns i alla människor.

söndag, november 12, 2006

Dublin fever...


Hej goingar!

Dublin var underbart, nästan bättre än Uk faktiskt. Me like Ireland. Undebart trevliga människor, hjälpsamma, service minded ja hela staden bubblade glädje. Mycket folk från andra länder, polacker, italienare och en hel del skandinavier, samma intenationella stämning som Amsterdam. Jag fick höra att det var lätt att få jobb i Dublin och att lönerna var shyssta, därav så många utlänningar. Blev självklart tvungen att kolla upp om Ryanair flyger från Göteborg till Dublin och det gjorde dom, så det blir helt klart någon mer trip dit i framtiden.

Hostelet vi bodde på hette "Jacobs inn" och låg alldeles vi busstationen, 2 min gångavstånd. Betalde väl ca 37 Euro för 2 nätter inkl frukost. Fräschare dorm har jag aldrig bott på, det var 8 beds rum så gänget från "Kirkstall" tog ett och gänget från "Woodhouse" tog ett rum. Jag fick dock sova med 7 okända tjejer, men det var inget problem. Norska Kristine och Frode sov på ett annat ställe. Resten av folket skulle komma på fredag kväll.

Torsdags kvällen blev en megahit! Vi var på ett super mysigt ställe som hette "St. John Gogarty" och låg i Temple bar area. Dom spelade irlänsk folkmusik och vilken stämning!! Folk dansade som galningar, tjoade och drack Guinness. Killen som spelade fiol såg ut som Colin Farell så alla damerna var ju mer än överförtjusta i mer än bara musiken.

Oj oj va dom irlänska karlarna är vackra. Jag träffade en herre vi namn Paul senare under kvällen, han var född i sydafrika men hade bott på Irland i 10 år. En riktig riktig snygging. Massa tatueringar, rakad, mörka ögon, lång och sjukt rolig humor, 31 år. Vad ska man säga... Jag gillar Irland... Synd att det är fel land bara... jaja...

På fredagen gick vi alla i samlad trupp till Guinness muset och sedan fortsatte jag, Norska Kristine och Frode till Jamesons destileriet. Jag anmälde mig till smakpanelen och blev självklart lite på örat. Kristine och Frode hängde dock med bra i svängarna också. Vi lyckades lära känna 2 killar från Sydafrika men som bodde i London, så det blev några timmar i baren med grabbarna efteråt.

På kvällen gick vi och käkade på "Hardrock cafe", oj vad goda hamburgare dom har. Sedan var det dags för lite utgång och en och annan Guinness. Jag och Chis, en kille från Australien hamnade i en djup diskussion om vad som är värdefullt i livet och att viktigt att acceptera sig själv. Dom andra var trötta efter torsdagen och droppade av en efter en så tills slut var det bara jag, Karin och Chris kvar. Men vi var på partyhumör och gav inte upp så lätt. Efter en liten pubrunda sprang vi på killarna från Jameson och hockade upp med dom. Jag och Chris fortsatte diskutera meningen med livet, haha, det märks att han håller på att utbilda sig till psykolog. Bra kille... Fel land bara... jaja

Så nu sitter jag hemma en lördag kväll, det händer ju inte allt för ofta. Ser framemot i slutet av veckan. Får nämligen besök av Johanna och Therese. (sorry... glömde nästan...) Jo, jag beställde en ny digital kamera idag också (lyckades ju supa bort den andra...) Det blev en riktig liten fin pärla, en Olympus... Så nu blir det ännu mer dokumentation än tidigare.

Saknar er, saknar er!

Puss puss