Kärleks bloggen

En blogg om kärleken till livet och alla människor runt omkring oss. En blogg om det fina som finns i alla människor.

måndag, oktober 23, 2006

kortkorta kjolar och nattklubb i en kyrka!

Idag är jag trött och min hosta vill inte gå över, tror att det kan var en idé att börja ta det lite lugnt, men ni känner ju mig, har alltid 100 bollar i luften samtidigt.

Det var party i vanlig ordning i helgen.
Ray hade sin födelsedag i fredags så det blev tårta, champang och massa glada indier (haha) Han fick en röd cowboyskjorta av mig, mycket snygg, om jag själv får säga det. Vi kom väl inte i säng förrän 6.

I lördags var man ju lite trött, skulle pluggat på biblioteket men det slutade med att jag shoppade istället. Fick mess av Sara och Kristin, "när du kommer kan du väl köpa med dig en cola" efter en timme, "kan du köpa med dig choklad också" och sen en timme senare "ähh, du kommer ju aldrig så vi har varit och handlat själva nu" Jaja, vad ska man göra när det suger i shopping tarmen? Typiskt... Skall försöka ta tag i det här med skolan, det är ju liksom därför jag är här. Men det är ju så mycket annat som är kul också.

I alla fall, på kvällen var det Jägermiester party hos våra österikiska vänner, Tania och Karin mfl. Vi var ett 20-tal personer från olika nationaliteter, mest tyskar men ett par skandinavier och några engelsmänn också. Kvällen slutade på ett riktigt annorlunda ställe, "Halo", en nattklubb som dom gjort om till en kyrka. Hmm, säga vad man vill om det, men det var ett riktigt mäktigt ställe.

För att illustrera kortet, så vill jag bara berätta att det är så dom engelska flickorna klär sig här. Det är väl mest studenter som blir så extrema som bruttan på bilden (Man ser inte hennes högklackade skor som är ca 10 cm) men det är kortkorta kjolar som gäller. Varför man vill se ut som "white trash" vet jag inte, men vem vet om några månader kanske jag går om kring i lårhöga stövlar, cowboyhatt och en minimal topp. Man vet ju aldrig...

Igår var det lite slappar dag, film och pizza med Kristin och Ray. Jo just det, jag var lite duktig på morgonen också, åkte faktiskt till en marknad och köpte mige en cykel!

Ja, ja ska försöka läsa lite nu och så blir det väl lite kickboxing ikväll, om jag inte hostat upp lungorna tills dess.

Puss puss, saknar er från en liten och ynklig...

1 Comments:

  • At 12:26 em, Anonymous Anonym said…

    UJ EN NATTKLUBB SOM DOM GJORT OM TILL EN KYRKA. HOPPAS VERKLIGEN ATT DU MENAR TVARTOM ELLER HAR DU GATT O BLIVIT RELIGOS PA LORDAGSKVALLARNS?

     

Skicka en kommentar

<< Home