Kärleks bloggen

En blogg om kärleken till livet och alla människor runt omkring oss. En blogg om det fina som finns i alla människor.

torsdag, november 09, 2006

Lake district och funderingar...

Hej kamrater!

Vill bara berätta lite kort om Lake District. Var iväg i helgen med "the Walkingclub" på en vandringshelg, mycket fint! Det är så skönt med lite miljöombyte emellanåt. Att se England på detta sättet hade jag aldrig gjort, jag tror knappast att jag sett så mycket av Sverige ens som jag hunnit se av England. Skäms alvarligt talat när folk frågar om den svenska naturen. Kanske skall göra slag i saken nästa sommar och se mig om i Sverige lite. Jag har funderat på om det skulle vara kul att rida ut i svenska vilmarken och ha med sig lite provianter, tält, fiskespö och kanske en bra bok. Undra om jag hade klarat av det, eller om jag hade fått lappsjuka efter 3 dagar... (Det finns nog en risk för det...) Ja, ja det hade varit kul att se lite mer av Sverige iaf.

Skandinavien verkar annars vara ett populärt resemål. Steacy, en tjej från Australien imponerade mig skarpt. Hon och hennes vänner reste runt i Norge, Sverige och Finland i 3 månader. Hmm, inte något som jag kanske hade spenderat 3 månader på om jag fick dra iväg. Fast nu kanske jag är lite motsägelsefull, ja ja, jag vet inte.

Komma hem eller stanna... Ja, jag fick precis reda på att jag har möjlighet att stanna en termin till. Hmm, vet verkligen inte vad jag ska göra... Victoria hade kunnat tänka sig att bo kvar ett halv år till, så lägenhets mässigt skulle det fungera. Jag vet bara inte om jag egentligen har råd med det. Fast jag harr faktiskt inte tagit mer lån ön vad jag gör hemma. Men det är svårt. Mycket svårt. Får väl ta mig ett snack med mina föreldrar och cheferna på Clipper och se vad dom säger.

Annars, på kärleksfronten är det tyst för tillfället. Rätt skönt faktiskt, får tid för mig själv och kan vara lite egoistisk och bara göra massa saker jag själv tycker är kul. Kanske skall försöka förbli singel ett tag. ;)

Nu måste jag lägga mig, skall upp tidigt imorgon. Dublin!!! Vi ärkonstigt nog ca 30 personer som åker samtidigt. Alla st;rre grupper som umgås lyckades pricka in samma helg. Så det blir nog party party. Återkommer med detaljer efter helgen. Det känns som det kan bli en eller annan. Börjar känna mig lite "friski"... Är jag motsägelsefull igen... ehhh ja kanske..

Saknar er, saknar er!

Puss puss