Kärleks bloggen

En blogg om kärleken till livet och alla människor runt omkring oss. En blogg om det fina som finns i alla människor.

onsdag, januari 24, 2007

Hemma... men snart iväg igen ;)

Hej mina goa vänner!

Ja då var man hemma igen då. Bitter ljuvt... Känns skönt att komma hem till allt det "normala". Man vet hur allt fungerar och behöver inte känna sig dum i huvudet emellanåt när man inte blir förstådd. Jag förstår hur invandrare måste ha det, folk tycker synd om än och försöker att prata med än som man är ett barn, haha.

Nä, då det är ju jag som alltid har så höga krav på mig själv. När jag var tillbaka efter jul i Leeds flöt faktiskt min engelska nästan utan svensk dialekt tom, så jag är otroligt nöjd. Nu.

Åldern är dock något som börjar komma ikapp mig (Jo jag vet jag är inte så gammal än.) Men jag märker att min mamma vänder sig till mig med sina problem och funderingar. Det är inget jag är direkt van vid direkt. Hon är ju alltid den som har varit min stöttepelare. Skall jag stötta henne nu? Lite ovant men det skall nog gå. Eller rättare sagt jag får helt enkelt göra mitt bästa. Och lyssna så länge jag orkar. Hon har ju inte direkt så många fina vänner omkring sig som jag ändå kan briljera med.

Skall åka med Clipper till Sälen imorgon! Det skall bli fantastiskt kul. Skidåkning och afterski. Och fest. Och fest. Och fest. Nä, då. Det blir nog jätte kul. Men jag skall försöka ta det lite lugnare med alkoholen efter den helgen. (SÄKERT...!)
Ser framemot att träffa mina gamla och nya arbetskamrater.

Min nya skolklass kändes helt ok. Snackade väl med en trevlig kille som hette Mark (vet inte om han va finsk) men det känns lite spännande och komma ny till en klass som läst 1 år ihop redan. Eller spännande och spännande, lite skrämmande också. Men jag brukar ju ha ganska lätt att träffa nya vänner så jag får väl hoppas att det blir så även här...

Jag och Kristine skall dessutom läsa en kurs som heter "Att utbilda och informera". Vi var där igår. Redan igår fick vi ställa oss framför klassen och presentera varandra. Det är alltid lika jobbigt men det är nog en otroligt bra kurs inför framtiden.

Ja, nu blir jag nog snart utslängd från biblioteket...

Massa pussar från Mona