Kärleks bloggen

En blogg om kärleken till livet och alla människor runt omkring oss. En blogg om det fina som finns i alla människor.

söndag, januari 14, 2007

vad är värdefullt?


Jaha ja... nu har jag funderat igen...

På värde. Om värde. Vad är värdefullt?

Visst vi har alla en egen måttstock på vad som är värdefull för oss.

Men average bara då... Vad tycker dom flesta?
En utekväll på stan. Nja... inte direkt va...

Kan det vara det då? Det kan ju absolut vara det, nån gång ibland. Kanske om du träffar någon speciell. Men det är ju bara att erkänna att oftast dricker man bara för mycket och kommer inte ihåg hälften av konversationerna eller har en verklig uppfattning om hur personerna egentligen är.

Hade ni kul då? Jo absolut det jag kommer ihåg iaf.
Jag insåg att det är det har varit mycket av det just nu i mitt liv. Fest alltså. Jag menar inte att det inte har varit kul, för det har det, otroligt kul, det jag kommer ihåg alltså.
Men hur värdefullt har det egentligen varit? Och varför glömmer man festkvällarna så lätt om dom nu var så himla roliga? För att dom kanske i regel är ungefär samma...?

En annan sak... Att festa med en person måste vara betydligt enklare än att umgås på ett annat plan. Man skulle väl i princip kunna festa med vem som helst och ha relativt kul. Svårare att umgås med vem som helst och ha relativt kul ovansett vad man hittade på.


Ja det var kvällens funderare...


Skål på er mina vänner...


Saknar er.


Puss Puss


2 Comments:

  • At 11:11 em, Anonymous Anonym said…

    Du är en mycket vis tjej med sunda värderingar och tankar. Hoppas att du börjar leva som du lär. Ha det underbart. Kram Morgan

     
  • At 12:03 fm, Anonymous Anonym said…

    Vilken fin bild Mona! :) Du är så söt. Ska bli kul att träffa dig i februari! Kramar/ Tina

     

Skicka en kommentar

<< Home